Hvis du længe har gået med nogle tanker om at ændre nogle vaner, er det helt oplagt at gøre det i takt med, at vi går ind i et nyt år. Det kan føles som en helt frisk start, hvilket er rigtig motiverende. Hvis du gerne vil have nogle flere sunde vaner ind i din hverdag, er det nu, du kan gøre det.

Drik en masse vand

Du har helt sikkert hørt det før, men husker du at gøre det? Det er sundt at drikke en masse vand. Der er rigtig mange, der ikke får nok vand dagligt, hvilket kan føre til lavt energiniveau, hovedpine el.lign. Hvis du har svært ved at huske det, kan du f.eks. sætte alarmer på din telefon, der minder dig om, at du skal drikke et glas vand.

Kvit dine smøger

Rygning er naturligvis ikke en sund vane. Hvis du gerne vil gøre noget for din sundhed, kan du begynde på et rygestop eller skifte dine cigaretter ud med en e-cigaret fra SMOKE-IT.dk. Hvis du vælger en e-cigaret, får du en mindre sundhedsskadelig løsning, der ovenikøbet er billigere i længden.

Giv dig selv pauser

Det er vigtigt, at du giver dig selv pauser og får den rette mængde søvn. Hvis du er dårlig til at give dig selv pauser, kan du lære dig selv at blive bedre til det. Det er ikke sundt for nogle at arbejde og være i gang hele tiden. Du kan f.eks. blive bedre til at sætte dig og læse i en bog, booke dig selv en massage, begynde til yoga el.lign.

Bliv bedre til at motionere

Det giver sig selv, at det er sundt at bevæge sig jævnligt. Hvis du har svært ved at få det gjort, kan du f.eks. skrive det i din kalender, så du får lettere ved at finde tiden til det.