På arbejdspladsen, der næsten kan betegnes som dit andet hjem, uden at det er hyperbole, bruger du så meget tid, at din trivsel dér bliver lige så vigtig som din trivsel derhjemme. Der er flere ting du kan gøre for at forbedre din trivsel på arbejdspladsen.

Hvordan har du det?

Hvis du mærker efter, hvordan har du det så på arbejdet? Er kollegerne energigivende og rare at være sammen med? Er din frokostpause tilstrækkelig lang? Er det en lettelse at komme hjem eller er det bare en dejlig afslutning på dagen? Føler du at du får opnået hvad du skal og bliver belønnet derefter? Nogle af disse ting har du selv indflydelse på, andre har du ikke. Dem du selv er herre over, kan du dermed forbedre, således at dit liv på arbejdet kommer så tæt på perfekt som du ønsker det.

Hvordan vil du gerne have det?

Når du først har besluttet dig for at at forbedre din psykiske tilgang til arbejdet, er det bare at gå i gang: smed flere sociale kæder mellem dig og dine kolleger. Opret en bedre balance mellem dit job og din fritid. Spis bedre i frokostpausen; selv de små ting gør en stor forskel i længden. Få gode råd til dit arbejdsliv hos Mindcamp og udred en plan for hvordan du kan gøre din hverdag til dit drømmearbejdsmiljø. Med lidt selvdisciplin kan du på få uger få ændret din tilgang til arbejdet ved at starte i det små: tag flere dybe indåndinger og hold op med at frygte fejl. Alt kan rettes op i enden og hvis du tager ansvar, kan det ikke gå så galt igen. Hold fri når du har fri og sørg for at have hobbyer der kan distancere dig fra jobbet, så du kan vende tilbage til arbejdet med et friskt sind.