Din krop skulle gerne holde i mange år frem, og derfor er det vigtigt at tage sig godt af den. Her får du nogle gode råd, hvis du vil høre mere om hvordan.

Husk dig selv

Tag dig tid til at drage noget omsorg for dig selv. Det kan du fx gøre ved at lægge gode ting ind i din hverdag. Gør ting, som gør dig glad, som tanker dig op og giver dig energi. Og så er det en god idé at huske at sige fra, hvis du kan mærke, at du ikke har overskud til en aftale med veninderne eller familien.

Det er vigtigt at lytte til din krop og mærke efter. Den kan sende dig nogle signaler om, at der er noget, du skal være opmærksom på. For nogle kan det være svært, så øv dig.

Få hjælp, når du har brug for det

Hvis du mærker, du har brug for hjælp, kan du måske række ud til både familie og venner. Du har mulighed for at række ud til professionelle, hvis behovet er der. Det kan fx være en psykolog eller terapeut, som fx kan hjælpe dig med at fokusere på dit mentale helbred. Du kan kontakte din læge, og du kan henvende dig til et advokatfirma, hvis du har brug for patientskadeerstatning. Du har mange muligheder, så du ikke står alene.

Hold dig aktiv, og spis varieret

En sund og aktiv livsstil er et godt udgangspunkt til at passe godt på og vedligeholde din krop. Du kan være aktiv på mange måder, og det kan være med til at give dig energi og overskud i hverdagen. Hvis du finder en motionsform, du er glad for at komme i gang med, kan det være sjovt at gå til sport, danse eller træne.