Gode rutiner er gode at have implementeret i dine hverdagsrutiner, da det bl.a. er med til, at du kan få en bedre dag. Her kan du få nogle rutiner, som du kan gøre til gode faste rutiner, og hermed en vane.

Så står vi op

Det er morgen, og en ny dag venter dig. Efter en god nattesøvn kan du benytte lejligheden til at lægge i din seng og gøre dig klar dig til dagen ved at tage nogle dybe indåndinger. Udover det kan en kugledyne være med til at hjælpe dig, da det er med til at give dig en ro. Om morgenen skal du give dig tid til at have en stille morgen, hvor du kan nyde et godt morgenmåltid – som man siger, morgenmad er det vigtigste måltid i løbet af dagen. Når tiden til morgenmad melder sig, kan du benytte lejligheden til at tænke over, hvad du gerne vil opnå i løbet af en dag, måske arbejdsdagen. Det er vigtigt, at du ikke lader små ting påvirke dig resten af dagen, da det kan have en negativ påvirkning på dit humør.

Glem ikke pauserne

I løbet af en dag har din krop og dit sind brug for en pause, da din krop ikke kan holde til at arbejde under et pres hele dagen. Hvis du førhen spiste frokost foran skærmen, mens du arbejdede, kan det være et godt råd at spise den sammen med dine kollegaer. Du har brug for en pause, og frokostpausen er en god mulighed for at få snakket med dine kollegaer om alt. Hvis du har tid tilovers, kan det være, at vejret byder på en lille kort frisk gåtur for, at du efterfølgende kan gå ind og tage fat på dine arbejdsopgaver. Kroppen har brug for energi i løbet af dagen, hvilket den bl.a. får ved motion. Det kan derfor være en god ide efter en lang arbejdsdag at gribe fat i løbe- eller træningstøjet for lige at få rørt dig lidt.