Dette indhold er sponsoreret

Lige nu befinder du dig nok i et af de lykkeligste tidspunkter i dit liv, da du skal bringe et barn til verden og starte din egen familie. Som kvinde gennemgår man mange faser igennem en graviditet, både gode og dårlige forandringer. De fleste oplever hormonelle forandringer, som kan have betydning både for ens udseende og ens humør, det kan derfor være svært at forlige sig med de forandringer der kommer, som kan gøre en usikker eller utilpas. Derudover kommer der en række andre symptomer du kan få undervejs i graviditeten eller efter graviditeten, som kvalme, hårtab og træthed. Hårtab efter fødsel lider især mange kvinder af. Heldigvis findes der mange mulige løsninger på disse forandringer og symptomer. Så hvis du har brug for et godt råd, så læs med her, hvor du får tre gode råd, til at håndtere disse symptomer eller forandringer du oplever, som kan gøre din hverdag nemmere og du kan føle dig bedre tilpas i din krop.

Lider du af hårtab

Mange gravide kvinder oplever at de taber hår. Hårtab under og efter graviditeten er meget normalt, og til det, findes der mange forskellige løsninger, så fortvivl ej, der er heldigvis en vej til, at du kan få dit sunde og stærke hår tilbage. Hårtabet under og efter en graviditet skyldes en forstyrrelse i hårets vækstfase på grund af de hormonelle ændringer der sker med kroppen under en graviditet. Derfor er det meget normalt at lide af hårtab fra mellem to til seks måneder. Dertil kan man få kvalitets hårdpleje produkter der lige præcis er egnet til dette formål.

Lider du har kvalme

Rigtig mange gravide kvinder kan være plaget af kvalme under graviditeten. Heldigvis lider de fleste kvinder kun af kvalme de første par måneder af graviditeten. Nogle kan føle sig mere generet end andre. Nogle af de måder man kan mindske sin kvalme på, er ved at spise et stykke knækbrød eller en kiks, og prøve at drikke lidt vand inden sengetid.

Oplever du træthed

Når man er gravid, så vil man rigtig gerne nå så mange ting som muligt inden barnet kommer til verden, og dette kan især være trættende for kroppen, hvis du ikke husker på at få slappet af. Derudover skyldes træthed også hormonelle forandringer, så derfor bør du huske på at hvile dig når du har muligheden for det og prøve at få en god lang nattesøvn på de otte timer eller mere.