Som virksomhed der lever af at sælge produkter, er det alfa og omega, at du formår at fremstille dine produkter på den mest indbydende og professionelle måde overfor dine kunder.

Det gælder både for dig, der sælger produkter online, hvor nogle flotte billleder skal pryde din webshop, mens det også gælder for dig, der skal lave noget marketingsmateriale for produkterne i din fysiske butik.

Ved begge former for salg gælder, at du skal have dine produkter til at fremstå livlige og lækre, selvom de kun kan opleves på papir eller på en skærm.

I tilfælde hvor dine kunder ikke kan se dine produkter med egne øjne og føle dem med egne hænder, stiller det rigtig store krav til den måde, du viser dine produkter frem på.

Dine produktbilleder kan i tilfælde som disse nemlig siges at være kundernes førstehåndsindtryk af dine produkter, hvor det naturligvis er vigtigt at give det allerbedste førstehåndsindtryk, da dette har stor betydning for det samlede salg af produkter i din virksomhed.

Der er her smukke de 3D visualiseringer af dine produkter kommer ind i billedet. Ved at vælge 3D visualiseringer af dine produkter fremfor traditionelle produktbilleder, får du et væld af muligheder for at fremstille dine produkter på en unik og skræddersyet måde.

Sådan fungerer 3D visualiseringer

Det første skridt på vejen til at lave flotte 3D visualiseringer med dine produkter er, at der skal laves en 3D-model af dine produkter. Herefter kommer den sjove del, for du kan nu sætte 3D-modellen af dine produkter ind i lige præcis de omgivelser, du ønsker.

3D-modellen giver dig derfor mulighed for at lave nogle helt unikke billeder, hvor de fysiske rammer omkring dig ikke længere skal begrænse dig i dit arbejde med at skabe nogle produktbilleder, som har de helt rigtige udtryk.

Hvad med at få dine produkter som eksempelvis møbler til at stråle fra en tagterrasse på Manhattan, hvor solen skinner, og alt er perfekt?

Med 3D visualiseringer er det kun din fantasi, der sætter grænser, og 3D visualiseringer åbner derfor op for helt nye muligheder, når det komme til både markeringsmaterialer og billeder til din webshop.

De mange fordele ved at bruge 3D visualiseringer

Med 3D visualiseringer kan du skabe noget materiale, som giver et langt bedre grundlag for salg af dine produkter.

Det gør det, fordi du har mulighed for at inspirere dine kunder på en helt anden måde, da du kan fortælle lige præcis den historie, du ønsker.

Dine billeder med produkterne kan med andre ord tage dine kunder med på en rejse, som du har skabt, hvilket vil vække kunden fantasi og skabe en bedre forbindelse mellem kunden og dit brand.

Du kan vise potentialet i dit produkt gennem de omgivelser, du sætter dit produkt ind i, og du kan på den måde vise kunden, hvordan produktet kan bruges i dagligdagen.

Derudover er fordelene ved 3D visualiseringer også:

  • At dine produktbilleder vil skille sig ud fra konkurrenternes

  • At du får hurtig levering

  • At du sparer på ressourcerne