Vi har alle en travl hverdag med millioner af ting, som vi gerne vil nå. Jeg er ret sikker på, at de fleste af os, ville elske, hvis der lige pludselig kunne være flere timer på et døgn. Desværre er det ikke sådan, og vi bliver derfor nødt til at prioritere den tid, som vi står tilbage med.

Når arbejdet eller studiet fylder en del, kan det føles som om, at din dag bliver brugt lynhurtigt, og pludselig er klokken 22, og du er på vej ind i seng. Det bliver for rutineret, men alligevel har du ikke tid til at passe på dig selv og din krop. Det skal du dog finde tid til.

Løb en tur tidligt om morgenen

En idé til, hvordan du kan presse tid ind til det aktive aspekt i dit liv, er ved at nå det, inden du skal noget andet. Det gælder f.eks. om morgenen. Hvis du kan stå bare 1-1,5 time tidligere op, kan du faktisk nå at løbe en tur og endda nå i bad efter.

Husk dog efter en træning at vaske dit ansigt grundigt med lidt lunken vand. Det er en god idé, så du ikke får mere fedtet ud og ender med at få uren hud. Du kan læse her, hvordan du ellers kan slippe af med uren hud.

Lav en aftale med dig selv

Det er en god idé at lave aftaler med dig selv på forhånd, hvornår du f.eks. vil tage ud at løbe. Det kan være, at du vil gøre det hver mandag, onsdag, torsdag og søndag. Du kan derefter sætte det ind i din kalender, så du ved, at du skal nå det.

Derefter handler det bare om at leve op til den aftale, som du selv har lavet. Gør det! Du får det meget bedre.