Der er forhåbentligt ikke længe til, at fitness igen kan lukke op, eftersom regeringen har planer om at lempe nedlukningen i løbet af de næste par måneder. Det eneste i vejen er diverse udenlandske corona-mutationer, som på trods af de faktiske lave corona-tal, kan vende hele situationen på hovedet i løbet af meget kort tid, hvis ikke vi respekterer dem.

Alle der har været vandt til at træne i fitness er mere end klar til at det åbner op igen, for det kan være svært at finde motivationen til at træne derhjemme, eller til blot at løbe ture i naturen. Derfor er det også helt naturligt at mange har tabt formen en smule, og derfor skal bruge de første par måneder på at finde den igen, og samtidig komme ind i de gode rutiner igen.
Vi giver i denne artikel et par gode råd til, hvordan du kommer hurtigt i form igen, og hvordan du bygger dine potentielle tabte muskelmasse på igen.

Undgå at starte for hårdt ud

Hver gang man skal starte træningen op igen efter en længere pause, er det vigtigt at man ikke starter for hårdt ud. Det kan selvfølgelig være svært hvis man er meget ivrig efter at komme tilbage i centeret, men det kan være skadende og hæmme dine næste par træningspas.
Sørg derfor for at bruge de første par dage på at få kroppen godt i gang så du undgår skader.

Hvis man giver den fuld gas første dag tilbage, vil man med sikkerhed være utrolig øm de næste par dage, og måske endda beskadige dine muskler og øge risikoen for at komme til skade.

Få gode rutiner op at køre igen

Rutiner er stille og roligt blevet kastet ud af vinduet under nedlukning, og derfor er det vigtigt at man kommer tilbage til disse når der åbnes op igen. Rutiner har stor betydning når det kommer til træning, for de kan trække en igennem en dårlig dag, uge eller blot et dårlig træningspas. Har du rutinerne på plads, så ved du hvad du skal gøre og får dermed dårlig samvittighed hvis du springer over.

Kosten skal også med tilbage på sporet

Da fitness lukkede ned for anden gang, var der med sikkerhed en udbredt håbløshed – ikke blot på træningen, men også på kosten. Mange har sikkert givet slip, og derfor gælder det om at finde de gode kostvaner når vi åbner op igen.

Sørg derfor for at have en god plan til når fitness åbner op igen, så du ved lige præcis hvordan du skal starte op igen. Få handlet ind således du har både træningstøj og kosttilskud klar til opstarten. På den måde sørger du for at du er top motiveret til fra start. Kosttilskud kan dog være dyre, men her finder du f.eks. gode proteinpulver tilbud. sundhedsavisen.dk – billigstprotein.dk