De fleste af os vil gerne komme i bedre form. Der er da også mange som går i gang, men når det handler om at blive ved med at dyrke motion over en længere periode, uden lange pauser, falder mange mennesker fra. Det er typisk fordi, de begår nogle overordnede fejl, som du heldigvis kan lære fra. Så, hvis du gerne vil i god kondition én gang for alle, så læs med nedenfor, for at øge din chance for at ikke gå i stå!

Få styr på din motivation

Det er første du kan gøre, er at spørge dig selv, hvorfor du gerne vil i motion? Måske vil du gerne tabe dig eller blive stærkere? Det er vigtigt at vide hvorfor man går i gang, så man kan huske på dette, når tingene bliver hårde og man mister motivationen. Udover det fysiske, kan du derfor med fordel undersøge nogle af de sundhedsfordele som motion giver på lang sigt, husk på, at det er dit helbred, som er på spil.

Gør disse ting for at holde dig i gang

Der er nogle vaner, som du kan arbejde hen imod, som gør, at tingene bliver en anelse nemmere. Husk f.eks. at have en drikkedunk med, så du kan drikke vand i løbet af dagen og holde dig hydreret. Det er nemlig meget nemmere for din krop at gennemføre den daglige motion, hvis du ikke er dehydreret. Derudover kan du arbejde på at forbedre din søvn og prioritere din søvn højt, så du får nok, timer hver nat. Det er nemlig særligt i søvnen at din krop restituerer.

Læg en plan, test den, og følg den

Det er vigtigt at du udarbejder en systematisk plan for din ugentlige motion, så du altid ved, hvad du skal gå i gang med den pågældende dag. På denne måde kan du være forberedt og kan hoppe direkte ud i det!