Der er rigtig mange, der går rundt med et ønske om at komme i gang med at motionere mere. Dog er der også rigtig mange, som ikke kan finde motivationen og som aldrig kommer i gang. Hvis ikke du er vant til at motionere dig i din hverdag, kan det sagtens være rigtig vanskeligt at finde den rette motivation og komme ind i en god rytme. Dog kan du med nogle forskellige tips komme godt i gang med at motionere.

Begynd sammen med en anden

Det vil altid være langt lettere at tage en udfordring op, hvis du ikke er alene om det. Hvis du kender en, som også har et ønske om at begynde at motionere, kan I begynde på det sammen. På den måde kan I nemlig motivere hinanden. Hvis du er alene om det, kan du være mere tilbøjelig til at springe fra eller give op. Men hvis du gør det sammen med en anden, vil du føle et større pres til at blive ved, hvilket kun er positivt.

Hold øje med dine resultater og fremskridt

Når du skal blive motiveret til at fortsætte med at motionere, kan det hjælpe rigtig meget at have fokus på dine resultater og fremskridt. Det kan du gøre på mange forskellige måder. Det kan være, at du motionerer for at tage dig. Hvis det er tilfældet, kan du holde øje med din vægt for at se dine fremskridt.

Det kan også være, at du motionerer for at opleve, at du føler dig sundere og stærkere, eller for løbende at præstere bedre inden for nogle bestemte motionsformer. Hvis du f.eks. løber, kan du tracke dine løbeture på din mobil. Hvis du har en tablet, kan du connecte den dertil og holde øje med på en lidt større skærm, om hvorvidt du laver fremskridt eller ej.

Vidste du i øvrigt, at du kan beskytte din tablet med polycarbonate fra PSC?

Find en motionsform du har det sjovt med

Det skal være hårdt at motionere, men det skal ikke være noget belastning eller byrde. Du kan motionere på alverdens forskellige måder, så der er ikke noget, der er rigtigt og forkert. Egentlig handler det om at finde på noget, som du finder interessant eller sjovt. Hvis du er vild med den motionsform, du dyrker, vil det være langt mere motiverende at komme afsted. Det kan både være at træne i et fitnesscenter, gå til håndbold, løbe ture i skoven eller noget helt fjerde.

Sæt et mål for dig selv

Det er ikke for alle, det virker, men for nogle kan det virke rigtig motiverende at sætte et mål for sig selv. Så får du nemlig noget helt konkret at kæmpe for. Nogle kan finde det demotiverende, men hvis du tænker, at du ville motivere dig at have et konkret mål for din træning, er det bare at sætte et. Det kan være en bestemt vægt, en bestemt distance el.lign.